Vyhledávače patří na internetu k nejkvalitnějším zdrojům návštěvnosti. V následujícím přehledu si ukážeme nástroje, které vám pomůžou tuto návštěvnost získat. Nejlepší na tom je, že většina z nich je k dipozici zdarma nebo nabízí bezplatnou registraci pro vyzkoušení funkcí. Zbytek už je pak na vaší šikovnosti 🙂
První položka na našem seznamu není sice nástroj jako takový, ale určitě vám přijde vhod. Článek detailně popisuje strukturu HTML dokumentu a implementaci klíčových slov v jeho prvcích.
http://moz.com/blog/visual-guide-to-keyword-targeting-onpage-optimization
Rychlost načítání webu a odezva serveru hraje roli pro SEO. Eliminujte zbytečné prodlevy na vašem webu díky tomuto nástroji.
Plánovač klíčových slov, který je součástí aplikace Google AdWords vám pomůže odhadnout hledanost klíčových slov v největším světovém vyhledávači.
Podobně jako na Google i reklamní systém Seznamu poskytuje přehled o hledanosti klíčových frází. Čísla budou často odlišná oproti Google např. díky tomu, že na Seznamu hledá jiná skupina uživatelů.
Analýza odkazového profilu je díky Majestic SEO hračka. I v neplacené verzi teneo nástroj nabízí dostatek informací od odkazovém profilu webu.
Ahrefs přínáší oproti Majestic SEO několik rozdílů. Jeho neplacená verze je výrazně omezenější, ale ukáže vám např. zmínky na sociálních sítích.
https://ahrefs.com
Tento nástroj pro analýzu odkazového profilu sice nezachytí tolik zpětných odkazů jako Ahrefs nebo Majestic SEO. Je však k dispozici zdarma a umožňuje i export odkazových profilů do Excelu.
http://www.opensiteexplorer.org
Pokud jste si vyexportovali odkazové profily konkurence a chcete je nyní očistit od duplicitních URL adres, pomůže vám tento nástroj. V textovém souboru nahrajete všechny URL adresy naráz a ve výstupu pak dostanete očištěný seznam.
http://www.scrapebox.com/free-dupe-remove
Zkontrolujte zdraví svého webu, zjistěte průměrné pozice na klíčová slova nebo počet indexovaných stránek. A pokud od Google obdržíte penalizaci, přijde vám oznámení právě do tohoto nástroje.
https://www.google.com/webmasters/tools/
Podle mě nejlepší a nejuniverzálnější plugin pro redakční systém WordPress. Ve spoustě věcí vám usnadní práci – včetně kontroly, zda klíčové slovo nechybí v důležitých prvcích stránky.
http://wordpress.org/plugins/wordpress-seo/
Tento nástroj si můžete v základní verzi stáhnout za e-mail. Pomůže vám např. s prvotním zhodnocením konkurence na danou klíčovou frázi.
Sada aplikací SEO PowerSuite obsahuje 4 základní aplikace z nichž nejužitečnější je nástroj RankTracker pro orientační měření pozic a dále pak SEO Spyglass pro analýzu zpětných odkazů konkurence. V neplacené verzi však nemůžete projekty ukládat.
Velice šikovný nástroj pro orientační měření pozic, který v neplacené verzi umožňuje sledovat 50 klíčových slov a neomezené množství URL adres. Zvládá Google i Seznam. Samozřejmostí jsou denní reporty na e-mail.
Nástroj Übersuggest vám pomůže vygenerovat tematicky spojená klíčová slova, která vysosá z našeptávače vyhledávače Google.
Crawler Xenu vám pomůže odhalit neplatné odkazy na vašem webu nebo také chybějící titulky stránek.
http://home.snafu.de/tilman/xenulink.html
Tento jednoduchý doplněk prohlížeče Firefox zobrazuje PageRank a S-Rank aktuálně prohlížené stránky. Je tedy vhodný pro letmé prvotní posouzení autority webu.
https://addons.mozilla.org/cs/firefox/addon/seo-profesional-toolbar
Sada velmi užitečných nástrojů do prohlížeče Firefox. Plugin SEO for Firefox umí ukládat vyýsledky z Google na zadanou frázi do CSV souboru a to včetně Google Toolbar PageRanku.
Doplněk od SEOMoz je užitečný pro rychlou on-page analýzu, kterou máte k dispozici jedním kliknutím.
https://addons.mozilla.org/cs/firefox/addon/seo-toolbar-by-seomoz
Vyhledávače upřednostňují originální obsah. V nástroji Copyscape můžete zkontrolovat, zda se vaše texty neobjevují na jiných místech internetu.
Díky tomuto nástroji můžete zakázat vyhledávačům procházení konkrétních částí nebo stránek vašeho webu. Soubor robots.txt si následně nahrajte do kořenového adresáře vašeho webu.
Generátor, pomocí kterého si vytvoříte soubor sitemap.xml pro váš web (pokud nepoužíváte např. redakční systém WordPress, ale statickou prezentaci).
Díky tomuto nástroji zjistíte poměr tzv. anchor textů směřujících na váš web.
Nástroj, pomocí kterého zjistíte odkazy na danou URL na sociálních sítích Facebook, Twitter, Google+, Pinterest, LinkedIn, Delicious a StumbleUpon.
Sada nástrojů Small SEO Tools obsahuje mimo jiné nástroj na zobrazení zpětných odkazů na web nebo kontrolu falešného PageRanku.
Nástroj pro data mining online marketérů a webdesignérů. Jeho funkčnost je jednoduchá – uživatel na vstup vloží dataset (fráze, URL, názvy produktů,…) a v druhém kroku pouze zaškrtá, jaká data ho o daném vstupu zajímají a Marketing Miner mu je vytáhne.
Získává data jako:
– Hledanost frází
– Měření pozic ve fulltextovém, obrázkovém a video vyhledávání
– Data z našeptávačů
– Informace o produktech ze srovnávačů
– a mnohé další.
Pro ty, kteří by si chtěli nějaké postupy vyzkoušet je dostupná Akademie na:
https://www.marketingminer.com/cs/academy
https://www.marketingminer.com/cs
Štítky: analýza, linkbuilding, nástroje, odkazy, seo, zdarma
« WordPress instalace redakčního systému
Seznam redukuje formáty reklamních ploch »