Toto je první díl ze série článků, ve které se chci věnovat inspirativnímu designu webů na různá témata. Proto jsem se rozhodl udělat zde poněkud obsáhlejší textovou část (než se vrhneme na tu inspiraci) a vysvětlit, proč jsem s touto sérií vůbec začal. V dalších pokračováních už vás takto otravovat nebudu a vlastně i teď můžete přestat číst a rovnou přeskočit na obrázky!
Řeči o tom, jak nemít web, znamená nebýt vidět/k nalezení/na trhu, jsou už dnes trochu pasé a téměř každý, kdo potřebuje být „nějak“ vidět, web má. Tudíž hledání odpovědi na otázku, zda web mít, nebo nemít, vypustíme. Pořídit si v současné době web už také není prakticky žádný problém a víceméně to ani nemusí stát mnoho peněz, respektive je možné mít s trochou úsilí web zcela zdarma. Slovo zdarma, levně atp. jsou v Čechách vůbec oblíbená slovíčka (aspoň to tak vyplývá z marketingových studií), která do značné míry reflektují mentalitu tohoto národa.
To by samo o sobě ještě nemuselo být nutně na škodu, kdyby to ovšem nemělo vliv na vzhled a uživatelskou přívětivost webů jednotlivců a společností, od kterých si já osobně plánuji pořídit nějaký produkt/službu. Je to možná moje zhýčkanost a perfekcionistická povaha, ale proč bych měl například chodit do restaurace, která není ochotna investovat 15 tisíc do profesionálně udělaného webu, ale zároveň je schopna mě za večeři pro dva „stáhnout“ klidně o 2 tisíce. Proč, proč, proč? Nevím, ale uráží mě to!
Tolik mé zjednodušené výlevy. Pojďme ale celou věc posunout do trochu jiné roviny a podívat se na ni trochu racionálněji. Proč by měl vůbec někdo investovat do kvalitního webu, když i ten levný „splní účel“.
Web je v dnešní době vaší vizitkou a prvním dojmem, který uděláte. Pokud je web hezký a funkční, pak prodává – vaše produkty, služby, osobu, názory, cokoliv co prodáváte. Najdou se výjimky, pro které to z všemožných důvodů neplatí, ale jsou to… výjimky. Prostě a jednoduše, kvalitní web prodává, a to podle mě jako důvod stačí.
Je mi jasné, že v nás existují jakési logické pohnutky k tomu získávat věci do svého vlastnictví, co možná nejlevněji, ale i v případě tvorby webů, jako ve většině případů v životě platí, že ceně odpovídá kvalita.
I když bych toho chtěl napsat daleko více, tak myslím, že kdo je schopen pochopit, pochopil. Ostatně obrázky webů níže, mluví samy za sebe. Doufám, že vás má série zaujme a bude pro vás inspirací, ať už web pro někoho budete dělat, nebo ho pro vás někdo bude dělat a vy ho chcete nasměrovat. Snad se v brzké době dočkáme více čarokrásných webů s koncovkou cz.
Restaurace, kavárny a jim podobné provozy mají jednu velkou výhodu oproti některým jiným typům podnikání. Jakou? Jejich produkt může být sám o sobě hodně sexy a lákavý na pohled. To je něco, co je pro webdesign zlatým vejcem. Fotka vydá za tisíc slov a v tomto případě to beze zbytku platí. Stačí se podívat na některé z 50 níže uvedených inspirativních webů restaurací a hned se vám začnou sbíhat sliny.
Takže tady to máte, 50 inspirativních webů z restauračního byznysu 😉
« Jak na efektivnější linkbuilding
Jaký byl WordPress WordCamp 2014 »
Napsat komentář